INSTRUKCJA WYDAWNICZA DLA AUTORÓW I REDAKTORÓW NAUKOWYCH
TEKST
· plik
tekstowy należy dostarczyć w formacie DOCX, .DOC lub RTF,
· w
przypadku pracy zbiorowej wymagane jest ujednolicenie pracy i przekazanie w
jednym pliku,
· czcionka
12 Times New Roman,
· interlinia
1,5 wiersza,
· tekst
wyjustowany,
· marginesy
2,5 cm, wcięcie 1,0.
· tabele,
wykresy, schematy, rysunki i zdjęcia podpisujemy i numerujemy;
· należy
unikać wyróżnień, nie wyróżniamy tekstu przez podkreślenie;
· nie
stosujemy ozdobników, przy wyliczeniach najlepiej używać półpauzy ze spacją;
· przypis
– na końcu zdania – umieszczamy zawsze przed kropką;
· każdy
artykuł w monografii powinien zawierać informację o afiliacji autora,
streszczenie w języku obcym, bibliografię;
GRAFIKI
· ilustracje
przeznaczone do publikacji powinny być dostarczone w postaci odrębnych plików,
w formatach: TIF, JPG lub PSD, o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi przy
planowanych wymiarach reprodukcji (realne wymiary w książce);
· wykresy
należy wykonać w programach: Microsoft Excel, Corel Draw lub Word i zapisać z
możliwością poddawania edycji (nie zapisywać jako obrazy);
· materiał
ilustracyjny przygotowujemy w odcieniach szarości, wykresy na białym tle;
PRZYPISY
W
przypisach podajemy strony zawsze przy cytatach, przypisy na dole każdej strony
według wzoru:
1.
A. Panasiuk (red.), Ekonomika turystyki i rekreacji, Warszawa 2011, s. 127.
2.
A. Niemczyk, Wiejska turystyka kulturowa jako czynnik wzrostu konkurencyjności
regionów, [w:] P. Pilch (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego, Gdynia
2009, s. 160.
3.
W. Sikorski, Psychoterapia jako czynnik wspomagający w praktyce wychowawczej,
,,Opieka – Wychowanie – Terapia’’ nr 3, 1995, s. 21.
BIBLIOGRAFIA
Bibliografia
powinna być przygotowana w układzie alfabetycznym, bez podziału na rodzaje
publikacji, wszędzie powinno być podane wydawnictwo. Przy artykułach i
rozdziałach prac zbiorowych, cytujemy według wzoru:
1. Malec
J., Posługi religijne w zakładach karnych, ,,Przegląd Penitencjarny i
Kryminologiczny’’ nr 14-15, 1989.
2. Niemczyk
A., Wiejska turystyka kulturowa jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów,
[w:] Pilch P., (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego, Wydawnictwo
Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia 2009.
3. Terelak
J., Psychologia stresu, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2001.