Zasady etyki publikacyjnej
Wydawnictwo stosuje zasady etyki publikacyjnej, mające na celu przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom publikacyjnym, w szczególności zgodne z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE -- Committee on Publication Ethics), https://publicationethics.org.
Zasady etyczne obowiązujące autorów:
1. Autor jest zobowiązany do przekazania wydawnictwu dzieła oryginalnego, które nie może stanowić w żadnej części plagiatu i autoplagiatu (całości lub fragmentów publikacji książek opublikowanych w innych wydawnictwach).
2. Oryginalność tekstu w wydawnictwie jest weryfikowana przez system antyplagiatowy Plagiat.pl
3. Autor zapewnia, że przekazane wydawnictwu prawa autorskie do utworu w dacie jego przyjęcia przez wydawnictwo nie będą ograniczone jakimikolwiek prawami osób trzecich, korzystanie z utworu i rozporządzanie nim przez wydawnictwo nie będzie naruszać dóbr osobistych ani praw osób trzecich.
4. Przekazane przez autorów teksty są publikowane na podstawie umów wydawniczych autorskich, regulujących wszelkie sprawy prawnoautorskie.
5. W przypadku prac zbiorowych autor zgłaszający publikację do wydania jest zobowiązany określić autorstwo poszczególnych fragmentów dzieła.
6. O podejrzeniu naruszenia zasad etyki publikacyjnej obowiązany jest powiadomić każdy biorący udział w pracach wydawniczych (recenzent, członek rady naukowej, członkowie komitetu redakcyjnego itp.).
7. W przypadku podejrzenia występowania nieprzestrzegania zasad etyki publikacyjnej Rada Naukowa Wydawnictwa zwraca się do autora z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i rozstrzygnięcie, czy podejrzenia są uzasadnione i wymagają rewizji pracy lub jej odrzucenia.
8. Przestrzeganie zasad etyki publikacyjnej jest niezwykle ważne, gdyż istotne jest poszanowanie i uczciwość dzieła autora/ów.