SPIS TREŚCI
PEDAGOGIKA POD PEGAZEM?
I. STRASZNA PROZA
AROMAT ZBRODNI
PachnidłoToma Tykwera i Jasminum Jana Jakuba Kolskiego
NIECH ŻYJE CMENTARZ!
Eco, Gaiman, Akunin: trzy rodzaje taphoturystyki
LUDZKIE NIELUDZKIE: OWCA KONTRA ŁOWCA
Leonie Swann -- Haruki Murakami
FACEBOOKOWE LABIRYNTY W POWIEŚCI PIGUŁKA WOLNOŚCI
PIOTRA CZERWIŃSKIEGO
SALVADOR DALI I JEGO KLEDALISTYCZNE PIEKŁA I RAJE
BOSKIE RIO
José Mauro Vasconcelos i jego drzewko pomarańczowe.
MY NAME IS MIDORI. O ZBRODNICZYCH AKUNINACH
UnlessBorisa Akunina
II. CUDOWNA POEZJA
PEDAGOGIKA CIERPIENIA
Luisa Famos i jej niebo w kolorze retoromańskim
POETA W BERECIE
Ławrynowicza czytanie Ungarettiego
SALVATORE QUASIMODO I EDWARD STACHURA
Poeci w kąpieli
KSIĄDZ BAKA - REAKTYWACJA!
Figury pośpiechu w Uwagach śmierci niechybnej ks. Józefa Baki
SZTUKA WYCHOWANIA - WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ
Na przykładzie kieleckiego Nazaretu
INFUŁAT OD ŚWIĘTEJ TERESKI
Notatnik liryczny ks. Jerzego Banaśkiewicza
CÓŻ PO PAPIEŻU W CZASIE MARNYM?
Ojciec Jan Góra i jego fascynacja świętością Jana Pawła II
III. DZIENNIK PRZEMIANY
OSOBOWOŚĆ „ULEPIONA" Z ZACHWYTU
Paul Claudel, Pieter van der Meer, Jean Guitton
KIJ, MARCHEWKA I W DROGĘ... CZYLI KILKA SŁÓW WYJAŚNIENIA.......
„W ramach lit-pedagogicznej wędrówki, na którą składa się piętnaście tekstów (esejów) wyodrębnione zostały trzy części, z których „w pierwszej nasz pedagogiczny osiołek poganiany jest Kijem (Straszna proza), w drugiej zachęcany jest słodką Marchewką (Cudowna poezja), a w trzeciej -- osiołek wyrusza w Drogę (Dziennik przemiany)" .
Zebrane w takim układzie treści nie tylko uczą ale przede wszystkim wychowują a ściślej wskazują kierunek prawidłowego poszukiwania prawdy o człowieku i jego zmaganiach z problemami natury egzystencjalno-duchowej.
Książka może być adresowana zarówno do nauczycieli akademickich, przede wszystkim do pedagogów jak również do studentów zgłębiających treści wyjątkowo ważne dla współczesnego człowieka. Może również być przedmiotem zainteresowania dla rodziców, którym przedstawione w niej zagadnienia pozwolą spojrzeć na otaczającą ich rzeczywistość z innej, bardziej refleksyjnej perspektywy."
Z recenzji Dr hab. Tadeusza Sakowicza, prof. UJK